Všeobecné obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
ke "Smlouvě o zajištění úklidových služeb
I. Výklad pojmů a užívaných zkrate

Úklid J+J Zdeněk Jonáš, Přemyslova 55, 544 01 Dvůr Králové nad Labem
IČ: 07541970
KLIENT: Právnická nebo fyzická osoba, která je svéprávná a způsobilá k
právnímu jednání a která uzavřela s Úklid J+J smlouvu o zajištění úklidových
prací.
OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁŘ: Formulář umístěný na webových stránkách
www.uklidjj.cz, prostřednictvím něhož Klient poptává provedení úklidových
prací ze strany Úklid J+J ve vymezených úklidových prostorách.
ÚKLIDOVÉ PRÁCE: Dílo, které je předmětem smlouvy, jedná se o poskytované
služby na základě objednávky Klienta. Rozsah Úklidových prací je vymezen
objednávkou Klienta. Mezi základní nabízené služby patří: jednorázový,
pravidelný úklid interiérů, generální úklid domácností, kancelářských prostor a
ostatních nebytových prostor, úklid soukromých či společných prostor, 4ištění
čalounění, kůže a koberců.
 ÚKLIDOVÉ PROSTORY: Prostory v nemovitosti (interiér bytu, domu, kanceláře
atp.), které jsou předmětem Úklidových prací a ve kterých m Úklid J+ úklidové
práce vykonávat, jakož i vstup do prostor, jejichž využití je pro řádné plnění
Smlouvy nezbytné.
SPECIFIKACE ÚKLIDOVÝCH PRACÍ: Strukturovaná příloha nabídky
Úklidových prací zpracované dle objednávky Klienta učiněné prostřednictvím
Objednávkového formuláře, jejímž obsahem je zejména místo plnění Úklidových
prací, jejich frekvence, rozsah a druh poskytovaných služeb. Specifikace
úklidových prací tvoří nedílnou součást Smlouvy.
ÚKLIDOVÉ PROSTŘEDKY A POMŮCKY: Čistící a desinfekční prostředky,
jakož i pomůcky, nástroje a přístroje, zařízení či technika, které budou k výkonu
Úklidových prací používány či budou předmětem Úklidových prací.
PRACOVNÍK: Zaměstnanec či jiná fyzická osoba v obdobném poměru
zmocněn Úklid J+ k výkonu Úklidových prací.
ÚKLIDOVÝ DEN: Sjednaná doba, ve které jsou Pracovníkem prováděny
Úklidové práce.
CENÍK: Orientační ceník úklidových prací, popř. dalších služeb a materiálu je
zveřejněný na webových stránkách www.uklidjj.cz. 

II. Objednávka a uzavření smlouvy o zajištění úklidových služeb

K uzavření Smlouvy dochází postupem, kdy Klient prostřednictvím Objednávkového
formuláře, e-mailu, messengeru, či telefonicky objednává Úklidové práce v Úklidových
prostorách. Každá objednávka učiněná prostřednictvím Objednávkového formuláře je ze
strany Úklid J+ bezprostředně po odeslání převzata a zpracována. Vyřízení objednávky bude
probíhat formou e-mailové komunikace. Klient je poté informován prostřednictvím jím
sděleného emailového kontaktu o dostupnosti služeb, a to nejpozději do 24 hodin od přijetí
objednávky s tím, že objednávky přijaté v průběhu dnů pracovního klidu budou vyřízeny
bezodkladně nejbližší pracovní den. Klientovi je s informací o dostupnosti služeb zaslána
nabídka, včetně návrhu předpokládané kalkulace ceny Úklidových prací určené odhadem dle
poptávaného rozsahu Úklidových prací, společně se Specifikací úklidových prací.
Odešle-li Klient objednávkový formulář umístěný na webových stránkách,
odešle poptávku na uvedený e-mail, či kontaktuje společnost telefonicky nebo
prostřednictvím messengeru a aktivně proklikem v k tomu určeném poli
Objednávkového formuláře potvrdí seznámení se s obsahem VOP, má se za to,
že souhlasí s těmito VOP. Klient má možnost jednostranně zrušit nebo
změnit objednávku 48 hodin před Úklidovým dnem. Pozdější zrušení se řídí
storno podmínkami, uvedenými ve VOP odstavec IV.
K uzavření Smlouvy dochází okamžikem výslovné akceptace nabídky služeb
učiněné formou e-mailové či messengerové odpovědi ze strany Klienta
v návaznosti na obdrženou e-mailovou či messengerovou informaci o
dostupnosti služeb spolu se Specifikací úklidových prací. Nejpozději je Smlouva
uzavřena okamžikem, kdy Úklid J+J začne provádět Úklidové práce.
Okamžikem uzavření Smlouvy jsou smluvní strany takovou smlouvou vázány a
vznikají jim vzájemná práva a povinnosti z této Smlouvy vyplývající.

̈

III. Předmět, doba plnění a trvání Smlouvy

Předmětem Smlouvy je závazek Úklid J+ k výkonu díla provádět pro Klienta
dohodnuté Úklidové práce v objednaném rozsahu a závazek Klienta tyto práce
převzít a zaplatit za ně ujednanou cenu.
Čistící prostředky jsou zahrnuty v ceně služeb. Bude-li chtít zákazník použít vlastní čistící
prostředky, nemá tohle rozhodnutí vliv na změnu ceny!
Úklid J+J započne s výkonem Úklidových prací dnem sjednaným ve Smlouvě.
Úklidové práce jsou prováděny na dohodnutém místě a čase s frekvencí
uvedenou ve Specifikaci úklidových prací.
Tato Smlouva se sjednává na dobu provedení sjednaného typu Úklidových prací
dle Smlouvy. V případě pravidelného zajišťování úklidu na dobu neurčitou.

IV. Cena prací, účtování prací, platební podmínky

Minimální cena zakázky je 1000 Kč!!!

Cena úklidových prací byla stanovena dohodou Smluvních stran a je uvedena v cenové kalkulaci obsažené v nabídce zaslané Klientovi prostřednictvím e-mailové, messengerové či jakékoliv jiné formy komunikace, cena a způsob její úhrady se odvíjí od charakteru poptávaných Úklidových prací v případě běžného znečištění Úklidových prostor. Takto stanovená cena je ze strany Úklid J+J stanovena dle typu objednaných služeb a velikosti prostoru na který byla kalkulována doba provádění prací. Stanovená cena může být jednostranně Úklid J+J změněna dle reálné náročnosti Úklidových prací oproti obvyklé náročnosti. Na navýšení předpokládané ceny bude Klient vždy upozorněn předem. Pokud Klient navýšení neodsouhlasí, nebo pokud nestanoví priority Úklidových prací v Úklidových

prostorách, určí priority Úklidových prací Pracovník. Neprovedené práce
nebudou předmětem reklamace ze strany Klienta.
Podkladem pro účtování Úklidových prací je jejich skutečné provedení
Pracovníkem. Klient je povinen zajistit převzetí Úklidových prací vždy
bezodkladně po skončení prací v daném Úklidovém dni a stvrdit svým podpisem
Výkaz práce předložený Pracovníkem. V případě nepřítomnosti Klienta, kdy
nedojde z důvodů nikoliv na straně Úklid J+J k potvrzení Výkazu práce, se
považují všechny práce za řádně vykonané a Klientovi předané.
Klientovi budou účtovány i řádně odvedené vícepráce, odsouhlasené Klientem
osobně, telefonicky či formou elektronické komunikace. Vícepracemi se rozumí
Klientova další přání, nad rámec Specifikace úklidových prací.
Změny, zúžení či rozšíření poskytovaných Úklidových prací dle Specifikace
úklidových prací mohou být v návaznosti na potřeby Klienta a provozní
možnosti Úklid J+J měněny formou dodatku ke Smlouvě, odsouhlaseného
prostřednictvím elektronické pošty.
Pokud Klient nezruší sjednané Úklidové práce nejpozději 48 hodin před
započetím Úklidového dne, bude Úklid J+J účtovat Klientovi 100 % ceny
předpokládaných Úklidových prací dle Smlouvy. Při zrušení a okamžitého
nedohodnutí nového termínu Úklidových prací více jak 48 hodin před
plánovaným výkonem Úklidových prací, budou účtovány penále ve výši 30 %
z ceny předpokládaných úklidových prací. Pokud však konec lhůty před
započetím cesty Pracovníka připadá na den pracovního klidu, je nutno zrušení
Úklidových prací v daném Úklidovém dni učinit nejpozději do 12:00 hodin
posledního pracovního dne předcházejícímu sjednanému termínu. Možnost
změny termínu je pouze jednou.
V případě jednorázové objednávky nebo prvního poskytnutí Úklidových prací se
zavazuje Klient realizovat platbu ihned po ukončení Úklidových prací, a to
v hotovosti. Klientovi bude zaslán Pokladní doklad na e-mailovou adresu,
uvedenou v Objednávkovém formuláři. V případě pravidelných Úklidových
služeb, dle dohodnutých podmínek mezi Klientem a Úklid J+J, je podkladem pro
placení ceny za poskytované služby elektronická faktura vystavena po
provedeném plnění a zaslána na emailovou adresu sdělenou v Objednávkovém
formuláři. Klient tímto souhlasí s elektronickou podobou fakturace. Splatnost

faktury je do sedmi (7) dnů počínaje dnem vystavení příslušného dokladu. Jinou
zasílací adresu, periodu fakturace nebo způsob placení lze sjednat na základě
žádosti Klienta a tato skutečnost a přesné podmínky budou zapsány ve
Specifikaci úklidových prací.
Klient se zavazuje fakturu ve lhůtě splatnosti uhradit. Pro případ prodlení s
úhradou faktury se zavazuje zaplatit Úklid J+J smluvní pokutu ve výši 0,1% z
dlužné částky za každý den prodlení až do úplného zaplacení, tím není dotčen
nárok na náhradu škody prodlením způsobenou. V případě prodlení bude
Klientovi zároveň vystavena upomínka, která je zpoplatněna částkou 100,-Kč –
tato bude vyúčtována v rámci následující fakturace. Za vystavení další upomínky
právním zástupcem bude Klientovi účtováno 2000 (dva tisíce) Kč.

V. Práva a povinnosti smluvních stran
Klient je povinen zejména:

před začátkem Úklidových prací sdělit Úklidu J+J:

1. Potvrdit, že není pozitivní na Covid 19 a nemá příznaky této nemoci.
2. Že se za posledních 10 dní vědomě nesetkal s osobou nakaženou Covid 19
3. Není v karanténě kvůli setkání s osobou nakaženou Covid 19

Klient si je vědom/a, že nepravdivé informace u jakéhokoliv z výše uvedených bodů může ohrozit
zdraví nejenom mé, ale i dalších klientů a personálu a může mít zásadní negativní dopady na
fungování služeb Úklid J+J. Je si vědom toho, že nepravdivé informace kromě toho mohou vést i ke
Klientově právní odpovědnosti, a to zejména:

  • k trestněprávní odpovědnosti za trestný čin šíření nakažlivé lidské nemoci podle § 152, resp. § 153
    trestního zákoníku (zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, v platném a účinném znění), a/nebo
  • k občanskoprávní odpovědnosti za škodu způsobenou Úklid J+J, jeho klientům a/nebo jeho
    personálu ve smyslu § 2900, § 2901, resp. § 2909 a případně dalších občanského zákoníku (zákon č.
    89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném a účinném znění).

Pokud Klient sdělí, že je v ohrožení nemocí Covid 19, z některého ze tří výše uvedených
bodů, má pracovník Úklid J+J právo objednané Úklidové práce zrušit a Úklid J+J má právo
na zaplacení 100% částky.

poskytovat Úklid J+J v rámci provádění Úklidových prací bezúplatně vodu a
elektrickou energii.

V případě, že Klient požaduje užití speciálních Úklidových prostředků na nestandardní
povrchy a zařízení, je povinen Úklid J+J písemně upozornit na speciální požadavky pro
ošetření dané plochy, případně uvést požadavek na její vyjmutí z Úklidových prací. Pokud tak

neučiní před zahájením Úklidových prací, nenese Úklid J+J žádnou odpovědnost za případné
poškození povrchů a zařízení Pracovníkem v důsledku použití nevhodného Úklidového
prostředku či pomůcky.

zabezpečit Pracovníkovi přístup do Úklidových prostor ve sjednaném čase
osobně, popř. zmocněním jiné osoby. V případě, že Pracovníkovi nebude
umožněn výkon Úklidových prací, jak bylo sjednáno Smlouvou, považují se v
těchto případech všechny práce za řádně vykonané, předané a budou předmětem
fakturace.
zamezit volnému pohybu zvířat, která jsou umístěna v Úklidových prostorách v
době provádění Úklidových prací. V případě, že dojde k napadení Pracovníka
zvířetem, je Klient povinen Zhotoviteli nejpozději do šesti (6) dnů doručit
písemnou veterinární zprávu o stavu zvířete, se záznamem o očkování proti
vzteklině dle odpovídajících předpisů (kontrola u veterináře musí proběhnout
první a pátý den po napadení, bez ohledu na to, zda byla či nebyla porušena
integrita lidské kůže).
udržovat vybavení Úklidových prostor a Úklidové prostory v dobrém
technickém stavu.
seznámit Pracovníka s podmínkami pohybu v Úklidových prostorách, se všemi
Úklidovými prostředky a pomůckami, které budou k výkonu Úklidových prací
používány či budou předmětem Úklidových prací. Zejména je povinen ho
seznámit s podmínkami obsluhy elektrických spotřebičů a zabezpečovacího
zařízení. V souvislosti s tímto je Klient povinen písemně upozornit na speciální
požadavky pro ošetření spotřební elektroniky, případně uvést požadavek na její
vyjmutí z Úklidových prací. Pokud tak neučiní před zahájením Úklidových
prací, nenese Úklid J+J žádnou odpovědnost za případné poškození spotřební
elektroniky Pracovníkem.
určit místo, kam je Úklid J+J oprávněn odkládat odpad.
Převzít hotovou práci ihned po skončení a vyjádřit se do Předávacího protokolu
ohledně spokojenosti či nespokojenosti a Protokol podepsat.

Úklid J+ je povinen:

provést Úklidové práce v rozsahu a lhůtě, které jsou předmětem Smlouvy. Dále
je povinen provést další Úklidové práce v rozsahu a způsobem, které si písemně
odsouhlasili v průběhu trvání Smlouvy.
nevyčerpané Úklidové prostředky, jakož i pomůcky, které jsou v majetku
Klienta, použité k výkonu Úklidových prací vrátit po skončení práce Klientovi,
nebo je zanechat na místě k tomu Klientem určeném, zpravidla na místě, kde se u
Klienta nacházejí běžně či kde je Klient zanechává Pracovníkovi.
dodržet rozsah a dobu plnění poskytovaného v rámci Úklidového dne. V případě,
že nebude moci sjednaný termín dodržet, je povinen o tom Klienta informovat.
Klient má právo v tomto případě na náhradní plnění ve vzájemně dohodnutém

termínu. V případě, že k čerpání náhradního termínu nedojde, není Úklid J+J
oprávněna tyto nevykonané práce účtovat.
nepoužívat jakékoli zařízení náležející do majetku Klienta k jiným než
Smlouvou vymezeným činnostem. K tomu je povinen zavázat i své Pracovníky.
To neplatí, jedná-li se o odůvodněnou potřebu užití zařízení pro komunikaci s
Klientem a v případě neobvyklých náhlých událostí.
odkládat odpad, jenž vznikne v souvislosti s prováděním činností dle Smlouvy,
jen na místo určené Klientem.
Úklid J+J si vyhrazuje právo na pořizování audiovizuálního záznamu při
provádění Úklidových prací pro své potřeby (kontrola před/po, uveřejnění na
svém webu apod.) Nebude-li Klient souhlasit s pořizováním audiovizuálního
záznamu, musí tuto skutečnost písemně oznámit Úklid J+J nejpozději 48 hodin
před začátkem domluvené práce. Rozhodne-li se Klient nesouhlasit s pořízením
audiovizuálního záznamu později než 48 hodin před začátkem domluvené práce,
může Úklid J+J odmítnout vykonat domluvenou práci. V takovém případě má
Úklid J+J nárok na proplacení dohodnuté částky v plné výši.

VI. Reklamace a odpovědnost za škody

Zjištěné nedostatky při provádění Úklidových prací je Klient povinen uplatnit
ihned při ukončení úklidových prací nebo písemnou reklamací učiněnou
bezprostředně po ukončení Úklidových prací, nejpozději však do 24 hodin od
provedení Úklidových prací ve sjednaném termínu. Klient je povinen přiložit k
reklamaci pořízenou fotodokumentaci, prokazující vadné plnění ze strany
Pracovníka Úklid J+J. Pokud bude shledána reklamace oprávněnou, zajistí Úklid
J+J následně nápravu bez zbytečného odkladu, tj. do dvou pracovních dnů od
přijaté reklamace, případně v jiné lhůtě dohodnuté s Klientem.
V případě, že Klient vyjádří opakovaně (tj. dvakrát a více) nespokojenost s
kvalitou či rozsahem poskytnuté služby a jeho stížnost bude směřovat proti
osobě Pracovníka, který práce provádí, Úklid J+J přistoupí k nahrazení tohoto
Pracovníka jiným Pracovníkem.
Zhotovitel odpovídá Klientovi za škodu na jeho majetku vzniklou jednáním
Pracovníků v souvislosti s plněním Smlouvy. V případě zjištění škody je
Objednatel o tom povinen neprodleně písemně informovat Úklid J+J a svoje
tvrzení doložit; lhůtou "neprodleně" se rozumí doba 24 hodin od ukončení
Úklidových prací. Způsob nápravy bude určen dohodou smluvních stran.
Vzniklá škoda může být nahrazena uvedením v předešlý stav, ve lhůtě přiměřené
rozsahu vzniklé škody, nebo případným uhrazením vzniklé škody v rámci
pojistného plnění. K oznámení o vzniku škody podanému Klientem po uplynutí
stanovené lhůty nebude přihlédnuto. Klient je povinen poskytnout Úklid J+J
veškerou potřebnou součinnost k prokázání vzniku škody (zajištění servisních a

jiných odborných zpráv, posudků, fotodokumentace apod., požadovaných v
konkrétním případě pojišťovací společností.
Úklid J+J neodpovídá za škody vzniklé při čištění skvrn na kobercích, oblečení,
aj. v případě, že Klient neoznámil Úklid J+J či Pracovníkovi písemně původ
skvrny, popř. druh znečištění, pokud škoda byla způsobena nesprávným
postupem a zvolením nesprávného přípravku, kterému mohlo být oznámením
Klienta zabráněno.
Pro případy své odpovědnosti za škodu je Úklid J+J pojištěný.
Podepsal-li zákazník Předávací protokol a potvrdil, že je vše bez závad, Úklid
J+J má právo případnou reklamaci zamítnout jako nedůvodnou

VII. Trvání smlouvy, výpověď, odstoupení

Smlouva, není-li v ní uvedeno jinak, se uzavírá na dobu neurčitou. Smlouvu
může vypovědět kterákoliv ze smluvních stran bez uvedení důvodu. Výpovědní
doba činí jeden (1) měsíc a její běh počíná prvním (1.) dnem měsíce
následujícího po doručení písemné výpovědi druhé smluvní straně. V průběhu
výpovědní lhůty bude úhrada za Úklidové práce splatná bezprostředně po
každém jejich ukončení, a to v hotovosti přímo k rukám Pracovníka. Pokud k
úhradě nedojde, má Úklid J+J právo uplatnit okamžité odstoupení od Smlouvy,
čímž nezaniká jeho právo na úhradu provedené práce.
Každá ze smluvních stran je oprávněna odstoupit od Smlouvy tehdy, poruší-li
druhá smluvní strana závažným způsobem svoji povinnost vyplývající ze
Smlouvy a neodstraní-li tato závadný stav ani v přiměřené lhůtě po písemné
výzvě. Právní účinky odstoupení nastávají okamžikem doručení písemného
oznámení o odstoupení smluvní straně, která Smlouvu porušila.
Pro případ prodlení Klienta s placením Úklidových služeb o více než 14 dní si
Úklid J+J vyhrazuje právo na přerušení plnění, ke kterému se zavázal ve
Smlouvě, až do doby připsání dlužné částky na jeho účet. Úklid J+J je oprávněna
z tohoto důvodu okamžitě jednostranně od smlouvy odstoupit. Účinky
odstoupení nastávají okamžikem doručení písemného oznámení o odstoupení
Klientovi. Dohodou smluvních stran je ujednáno, že účinky odstoupení od
smlouvy lze odvolat se souhlasem zákazníka. Úklid J+J nepřebírá žádnou
odpovědnost za případné škody v období, kdy je Klient v prodlení se zaplacením
dlužné částky.
Smlouvu lze ukončit dohodu smluvních stran za podmínky, že žádná ze
smluvních stran nemá ke dni ukončení smlouvy vůči druhé smluvní straně
nevyrovnané finanční, nebo jiné majetkové závazky z této Smlouvy vyplývající.

VIII. Závěrečná ustanovení

Vztahy neupravené touto smlouvou se řídí příslušnými právními předpisy České
republiky.

Smluvní strany se zavazují nakládat s informacemi, které se dozvěděly na
základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní, jako s důvěrnými a zavazují se tyto
neposkytovat bez souhlasu druhé smluvní strany třetí osobě, a to s výjimkami
sjednanými v této Smlouvě.
Tyto VOP nabývají účinnosti dne 17.05.2023 a jsou v příslušném znění
rozhodné pro veškeré Smlouvy učiněné v tento den a později.
Jakékoliv změny Smlouvy mohou být provedeny pouze na základě písemné
dohody smluvních stran, pokud není ve Smlouvě či VOP uvedeno jinak.
Úklid J+J je oprávněn jednostranně v přiměřeném rozsahu znění VOP změnit.
Tuto změnu je Úklid J+J povinen oznámit Klientovi bez zbytečného odkladu
písemně, a to i elektronicky. Klient je oprávněn takto oznámenou změnu VOP
odmítnout ve lhůtě jednoho měsíce ode dne jejího oznámení, po marném
uplynutí této lhůty je nové znění VOP platné pro smluvní vztah vyplývající ze
Smlouvy. V případě, že zákazník odmítne ve stanovené lhůtě změnu VOP, je
oprávněn tuto Smlouvu vypovědět dle ustanovení čl. VII těchto VOP.

Úklid J+J